Aktuellt / Nykyinen

Den 25 maj 2018 börjar det nya EU-gemensamma regelverket GDPR (Dataskyddsförordningen) gälla. Det innebär att individer får bättre kontroll över hur företag och organisationer hanterar deras personuppgifter. Även företrädare och anställda inom bolaget omfattas därmed också av förordningen. Våra allmänna villkor kommer också att uppdateras med en hänvisning till policyn och en skyldighet för företagskunder att vidarebefordra policyn till sina anställda och andra företrädare.

Ytterligare information om dataskydd och dataskyddsreformen finns på
Datainspektionen på Ålands hemsida http://www.di.ax och
Dataombudsmannens byrås webbplats på http://www.tietosuoja.fi/sv/index.html

VIKTIGA FÖRÄNDRINGAR MELLAN ÅLAND & FASTA FINLAND samt ÅLAND & EU 2018!

TÄRKEÄ MUUTOS AHVENANMAAN SEKÄ MANNER-SUOMEN LIIKENTEESSÄ 2018!

Min kundsida

Logga in på Min kundsida för att skapa mallar, skriva ut fraktsedlar och följa med statusen på dina transporter.

Kom ihåg!

Handelsfakturan måste bifogas vid frakter utomlands från och till Åland, gäller även Sverige.

Fördelar med att boka din frakt elektronisk.

  • Fraktsedlar och adresslappar skapas automatiskt när du bokar.
  • Du ser alla dina bokningar och kan skriva ut nya fraktdokument vid behov.
  • Bättre kvalitet på transporterna, fakturorna och servicen genom tydligare information.
  • Du kan följa din leverans på nätet.

 

Vad som krävs av dig som bokar din frakt elektroniskt.

  • Dina bokningar måste innehålla all information som behövs till transporten. Adresser, kontaktpersoner, telefonnummer, önskad leveranstid, ordernummer etc.
  • Om bokningen ändrar efter att data skickats måste du meddela Transmar manuellt.
  • Du som kund skall själv klistra kollilappar på godset. Det är du som vet vart dit gods skall levereras, inte Transmar.

 

Har du precis börjat använda Unifaun? Klicka på länken här under.